Jak wybrać firmę do stworzenia strony firmowej?

wybór firmy do wdrożenia strony

Wybór odpowiedniego wykonawcy do zaprojektowania strony internetowej jest trudny. Obecnie, każdy może stworzyć taką stronę i oferować swoje usługi, dlatego tak ważne jest, by zwrócić uwagę na kilka istotnych szczegółów. Jeśli jesteś ciekawy, jakie rzeczy mogą pomóc w procesie podejmowania decyzji, przeczytaj poniższy artykuł.

Sprawdź realizacje i portfolio

Jednym z najważniejszych kroków podczas wyboru firmy projektującej strony internetowe, jest dokładne sprawdzenie jej doświadczenia i wcześniejszych projektów. Na sam początek przejrzyj witrynę wykonawcy – agencji, freelancera, software house’u i jeśli strona wygląda na przestarzałą, a jej działanie pozostawia wiele do życzenia, nie jest to wykonawca dla Twojej firmy. Powód jest dość prosty – dla agencji, tworzenie stron internetowych to chleb powszedni, dlatego i dla siebie powinni stworzyć perfekcyjną witrynę. Poza ich własną stroną warto przejrzeć poprzednie realizacje. Czy wykonawca tworzył już projekty o podobnym zakresie? Jak dużo projektów zrealizował? Wdrożenia i działanie dla różnorodnych zleceń daje największe doświadczenie, dlatego to obowiązkowa pozycja do weryfikacji.

opinie firmy

Poczytaj opinie i referencje

Kolejnym ważnym aspektem, który należy sprawdzić są recenzje o każdej agencji zajmującej się projektowaniem stron internetowych. Przeglądanie opinii w Google czy na Facebooku dostarczy Ci kompletu informacji o profesjonalizmie, wiarygodności i warunkach współpracy. Niskie oceny i krytyka powinny wzbudzić Twoją czujność, ponieważ często może okazać się, że dobry projekt tworzony był w słabej atmosferze, a to również powinno wpływać na finalną decyzję o wyborze wykonawcy. Sprawdź również czy posiada opinie z serwisu clutch.co – jednego z najpopularniejszych agregatorów opinii dla webdeveloperów. Firma programistyczna może posiadać link na swojej witrynie do swojego profilu w tym serwisie, więc prawdopodobnie posiada wiele pozytywnych opinii od kontrahentów.

Rozważ bezpośredni kontakt

Dysponując listą agencji, które rozważasz, powinieneś skontaktować się z nimi bezpośrednio, by uzyskać informacje na temat współpracy. Często tworzenie stron internetowych najlepiej jest omówić twarzą w twarz, a najlepsze agencje opowiedzą o tym od podstaw. Rozmowa to też najlepsza okazja do zadawania tylu pytań, na ile masz ochotę. Tylko wtedy jesteś też w stanie wychwycić, czy wszelkie wyjaśnienia są zrozumiałe, profesjonalne, a sam ton rozmowy uprzejmy. Pamiętaj, że prowadzenie dyskusji wokół tematu, używanie niejasnych i technicznych terminów nie prowadzi do niczego dobrego, więc w tym wypadku rozważ skorzystanie z innej agencji.

budżet strony internetowej

Przeanalizuj budżet i koszty

Na sam koniec, co wcale nie oznacza, że jest to najmniej ważna kwestia, zweryfikuj wszystkie koszty i porównaj je z własnym budżetem. Oczywistym jest, że z ograniczonym i stosunkowo niewielkim budżetem, nie zwrócisz się z zapytaniem do wykonawcy, który obsługuje gigantów na rynku. Poszukując agencji, najlepiej dopytać o wszelkie dodatkowe koszty, które wiążą się z wdrożeniem, utrzymaniem i rozwojem, by mieć z tyłu głowy ogół kwoty, z którą trzeba się liczyć.

Powyższe wskazówki to tylko kilka ogólnikowych porad, które mogą pomóc Ci podczas wyboru tego ostatecznego wykonawcy, bo tworzenie witryny dla firmy należy rozpatrywać indywidualnie. Mamy jednak nadzieję, że po lekturze tego artykułu decyzja będzie łatwiejsza, powodzenia!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *