trony internetowe przy wykorzystaniu odpowiednich danych potrafią być świetnym źródłem informacji o użytkownikach, wydajności witryny i efektywności działań. Drupal dla marketera przynosi wiele rozwiązań, które ułatwią szereg cyklicznych działań w związku z działaniami sprzedażowymi czy analitycznymi. Poniżej przedstawiamy siedem modułów Drupal stworzonych pod marketing, których być może jeszcze nie znasz, a które warto sprawdzi
.
GetResponse
GetResponse to jedna z najbardziej popularnych platform, dzięki której można pozyskać wartościowe leady. Zainstalowanie modułu GetReponse w Drupalu pozwala na dodawanie kontaktów za wykorzystaniem dowolnego formularza tam utworzonego lub w momencie rejestracji użytkownika na twojej stronie bądź skomentowania wpisu. Wystarczy dodać formułkę zaproszenia, która wyświetli się w formularzu komentarza, a e-mail automatycznie zostanie dodany do GetResponse.
Mailchimp
Kolejne narzędzie e-mail marketingowe, którego integracja usprawnia marketing w Drupalu poprzez automatyzację działań. Moduł Mailchimp Drupal pozwala użytkownikom na łatwą subskrypcję lub rezygnację z newslettera, a marketerzy mogą tworzyć kampanie z poziomu witryny. Do kluczowych opcji należy także analiza wydajności kampanii przy jednoczesnym monitorowaniu zachowań odbiorców maili po ich otrzymaniu.
CrazyEgg
Prosty do zainstalowania na stronie internetowej moduł, który pozwala sprawdzać wydajność strony i jej postrzeganie przez użytkowników na heatmapach. CrazyEgg pokazuje, gdzie użytkownicy spędzają większość czasu na witrynie, gdzie najczęściej klikają i co przewijają. Kluczowe cechy integracji Drupala z CrazyEgg to m. in. możliwość testów A/B oraz nagrania sesji użytkowników podczas interakcji na stronie www.
HubSpot
Każdy marketer B2B z pewnością zna to narzędzie, które pozwala na automatyzację działań związanych z leadami tj. przyciągać odwiedzających klientów i odrzucać niezainteresowanych, ale też przekształcać potencjalnych użytkowników w klientów. Marketerzy korzystający z HubSpota mogą dzięki niemu kwalifikować klientów wygenerowanych ze stron docelowych czy też sprawdzać najnowsze dane w panelu administracyjnym Drupala.
Google Analytics
Moduł Google Analytics w Drupalu dodaje do witryny system śledzenia statystyk. Pozwala to na analizę danych użytkowania witryny i zachowań odwiedzających na więcej niż jednej domenie. Wszystkie dane pozwalają monitorować wydajność, a następnie personalizować różne działania na stronie, by zwiększać skuteczność.
Webform
Chcąc nawiązać kontakt z klientem warto użyć modułu Webform, który pozwala na tworzenie prostych oraz tych bardziej skomplikowanych formularzy, które pozwolą zbierać dowolny rodzaj danych. Wszystkie statystyki mogą być przekazane do systemu CRM czy też plików Excel.
Salesforce
Platforma Salesforce specjalizująca się w zarządzaniu relacjami z klientami również daje możliwość integracji z Drupalem poprzez moduł Salesforce Suit, przenosząc swoje działania na wyższy poziom. Rozszerzenie to umożliwia import danych w obie strony, co ułatwia zarządzanie klientami i generowanie leadów.
Dzięki. Lista się przyda!