Każdy digital marketer czy analityk internetowy w swojej pracy poszukuje narzędzi, które usprawnią dotychczasowe działania. Analityka w Drupalu dla takich specjalistów jest szczególnie przyjazna, gdyż Drupal oferuje szereg modułów, które zwiększają wydajność pracy, poprzez skracanie wielu procesów. Jakie narzędzie analityczne w Drupalu jest najbardziej przydatne? Poniżej przedstawiamy 5 modułów wspierających analitykę strony dedykowanych temu CMS-owi, które mogą rozwiązać wieczny problem z czasem, redukując liczbę kroków do wykonania.
Google Analitycs
Zainstalowanie modułu Google Analytics na stronę opartej o CMS Drupal pozwala na dodanie systemu śledzenia statystyk Google Analytics na twojej witrynie. Dzięki temu dowiesz się jakie jest zachowanie użytkowników podczas odwiedzin, jakie treści i które strony działają dobrze poprzez informacje o ilości odsłon i spędzonym czasie na danej stronie. To i wiele innych funkcjonalności dostępne bezpośrednio w interfejsie użytkownika Drupal.
Webform
Znaczącą rolę tego rozszerzenia powinien podkreślać fakt, iż w momencie pisania tego artykułu,Webform używany jest na 490 000 stronach internetowych. Moduł Webform to kreator formularzy i ankiet, który umożliwia tworzenie od prostych po wielostronicowe formy, dodając przy tym możliwość zbierania statystyk czy powiadomienia e-mail. Atutem jest również pobieranie wyników w różnych formatach i przekazywanie ich do CRM.
Google Tag Manager
Rozszerzenie Google Tag Manager dla Drupal integruje stronę internetową z aplikacją, dzięki czemu wszelkie konfiguracje analityczne i pomiarowe będą mogły być wdrożone z interfejsu użytkownika. Od teraz tagowanie stron może być jeszcze szybsze!
AddToAny Share Button
Dzięki temu rozszerzeniu otrzymasz buttony udostępniania dla Drupal na Facebooka, Twittera i innych. AddToAny automatycznie integruje się z Google Analytics, dzięki czemu nie trzeba martwić się o statystyki. Dodatkowo moduł ten integruje się również ze skrótami linków i niestandardowymi parametrami, dlatego śledzenie kliknięć udostępnionych linków jest również możliwe.
Visitors
Ten moduł Drupala świetnie sprawdzi się, jeśli nie chcesz przekazywać swoich danych innym. Visitors po zainstalowaniu generuje raporty z listami użytkowników, którzy odwiedzają twoją witrynę. Wśród statystyk takie dane jak często odwiedzane strony, łączna liczba odwiedzających, liczba odwiedzin strony na dzień, liczba odwiedzających według kraju czy miasta i wiele innych możliwych opcji.
Coraz bardziej przekonuje się do Drupala. Chyba jedynie WordPress pod względem ilości wtyczek do analityki i łatwości ich konfiguracji mu dorównuje.